Βήμα-βήμα: μπούστο με την τεχνική paper mache (μέρος πρώτο)

Και με καινούργια κάμερα…

Πήρα επιτέλους καινούργια ψηφιακή κάμερα!!!! Ναι, είναι δώρο και για εσάς, μια και πλέον θα μπορείτε να βλέπετε πιο καθαρές φωτογραφίες και δεν θα σας πρήζω με συγγνώμες και απολογίες για την κακή ποιότητα τους!!! Τουλάχιστον μέχρι να τα φτύσει και αυτή…. Και προχωράω…. Σήμερα θα σας δείξω τι σκαρώνω τις τελευταίες μέρες…

Σας έχω δείξει και σε παλιότερα post πως φτιάχνουμε χαρτοπολτό και πόσο εύκολα μπορούμε να δημιουργήσουμε με βάση αυτό το πάμφθηνο υλικό. Σας είχα επίσης αναφέρει πως υπάρχει και άλλη μια μέθοδος με την οποία μπορούμε να πετύχουμε ένα παρόμοιο αποτέλεσμα. Αυτή τη μέθοδο θέλω να σας δείξω παρακάτω………..

Η πρώτη μέθοδος είναι αυτή όπου κόβουμε το χαρτί σε κομματάκια, το μουλιάζουμε και, με την προσθήκη κόλλας, το πλάθουμε μέχρι να γίνει πάστα την οποία απλώνουμε πάνω σε επιφάνειες. Επίσης, μπορούμε να φτιάξουμε αυτούσια αντικείμενα με την πάστα αυτή. Στη δεύτερη μεθοδο, δεν κάνουμε το ίδιο. Αυτό που κάνουμε είναι να κόψουμε το χαρτί σε κομμάτια ή λωρίδες (όχι πολύ μικρές), να τις βουτήξουμε στην αραιωμένη με νερό κόλλα και τέλος, να τις απλώσουμε πάνω στο αντικείμενο που θέλουμε. Αυτό το κάνουμε σε στρώσεις, αφήνοντας την καθεμία από αυτές να στεγνώσει καλά. Έτσι, επιτυγχάνουμε ένα στέρεο αποτέλεσμα που είναι αρκετά γερό και μπορεί αργότερα να διακοσμηθεί περαιτέρω. Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχια, ας μιλήσουν οι εικόνες😉

Θέλησα λοιπόν να φτιάξω ένα μπούστο (όπως  έχουν στις βιτρίνες) το οποίο θα χρησιμοποιώ στην παρουσίαση κοσμημάτων και κασκόλ που έχω φτιάξει κατά καιρούς. Αν και βρήκα αρκετές τεχνικές στο διαδίκτυο, είπα να φανώ πεισματάρα και να δοκιμάσω με ένα δικό μου τρόπο: από το μηδέν και στην τύχη🙂

mannequin 1Βήμα πρώτο:

Για αρχή, πήρα δύο ρολά από αλουμινόχαρτο και τα στερέωσα με χαρτοταινία.

mannequin 2Βήμα δεύτερο:

Είχα μαζέψει διαφημιστικά από σούπερ μάρκετ, έσκισα τις σελίδες, τις τσαλάκωσα και άρχισα να τις στερεώνω γύρω από τα ρολά. Σε αυτή τη φωτό βλέπετε τη φάση του κοκορετσιού….

mannequin 3Βήμα τρίτο:

Συνεχίζω (εντελώς αυθαίρετα….;-) ) να προσθέτω τσαλακωμένες σελίδες γύρω από το αρχικό “σουβλάκι”. Είχα μετρηθεί λίγο-πολύ πιο πριν, για να μην βγει τελείως εξωγήινος, οπότε είμαι σε καλό δρόμο!

mannequin 4Βήμα τέταρτο:

Και συνεχίζουμε…. Αν το επιχειρήσετε, φροντίστε να έχετε αρκετή χαρτοταινία στο σπίτι σας.

mannequin 5Βήμα πέμπτο:

Και κάπου εδώ, αργά-αργά, αρχίζει να αχνοφαίνεται μια φιγούρα που την λες και λίγο ανθρώπινη….

mannequin 6Βήμα έκτο:

Όταν πλέον ήμουν σχετικά ευχαριστημένη με το δημιούργημά μου, κάλυψα όλη την επιφάνεια με χαρτοταινία. Στα μισά του δρόμου μου τελείωσε η πρώτη, βρήκα και μια άλλη μισοτελειωμένη…

mannequin 7Βήμα έβδομο:

Πρόσθεσα και λίγο στη μέση του στήθους, γιατί το προηγούμενο μου ήταν πολύ ανατομικό😉 Και κάπου εδώ τελείωσε η βάση του αντικειμένου μου. Προχωράμε στο κομμάτι του paper mache.

mannequin 8Βήμα όγδοο:

Τα υλικά, λίγα και απλά. Εννοείται πως στρώνουμε εφημερίδες στην επιφάνεια εργασίας μας!! Το χαρτί είναι κομμένο σε κομμάτια και η κόλλα αρκετά αραιωμένη. Παίρνουμε κομμάτι κομμάτι το χαρτί, το βουτάμε στην κόλλα και το περνάμε με τα δάχτυλα για να φύγρι η παραπανίσια κόλλα. Όσο πιο λεπτό είναι το χαρτί (και καλύτερα όχι γυαλιστερό) τόσο πιο εύκολα βρέχεται και γίνεται ένα με τα υπόλοιπα κομμάτια. Στην πορεία μου φάνηκε πιο βολικό το να βουτάω το δάχτυλό μου στην κόλλα και να αλείφω με αυτήν το χαρτί, παρά να το βουτάω όλο.

mannequin 9Και μια σημαντική συμβουλή: καλό θα ήταν να φορέσετε γάντια μιας χρήσης…. Δυσκολεύτηκα αρκετά να βγάλω τις κόλλες από τα χέρια μου….

mannequin 10

Κάπως έτσι θα είναι το αντικείμενο αφού στεγνώσει. Το ιδανικό είναι να το περάσουμε και άλλες στρώσεις. Γενικότερα, όσο περισσότερες οι στρώσεις, τόσο πιο γερό το αποτέλεσμα. Μέχρι τώρα έχω φτάσει σε αυτό το σημείο. Έκανα το ίδιο και με την πίσω πλευρά και μάλλον τώρα θα πάω να το “ξαναπιάσω”😉 Αναμένετε για νεότερα επεισόδια, λίαν συντόμως!!!

5 thoughts on “Βήμα-βήμα: μπούστο με την τεχνική paper mache (μέρος πρώτο)

  1. Καλημέρα.Μου άρεσε πολύ η ιδέα σου και το αποτέλεσμα είναι θαυμάσιο!!!! Χωρίς έξοδα μπορείς να ετοιμάσεις όσα μπούστα χρειάζεσαι. Θα την υιοθετήσω την ιδέα σου γιατί μου είναι απαραίτητα (όσο περισσότερα τόσο καλύτερα), για τα κοσμήματά μου. Περιμένω και τα . . . νέα επεισόδια για να δω την εξέλιξη. Να έχεις μία όμορφη Κυριακή.

    Like

  2. Γεια σου daphnofila! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η ιδέα, είναι στ’ αλήθεια τρομερά φθηνή λύση! Ελπίζω το τελικό αποτέλεσμα να είναι αντάξιο των προσδοκιών μας…! Επίσης, να σε συγχαρώ για το όμορφο blog σου! Τα δημιουργήματά σου είναι όλα πολύ ιδιαίτερα!!! Θα μου επιτρέψεις να σου κάνω ένα link😉 Καλή σου μέρα!!!!

    Like

  3. Γεια σου Μάρω!!! Χαίρομαι που σου άρεσε! Δεν είναι τίποτα πάντως, άμα έχεις εφημερίδες…. όλα τα άλλα είναι εύκολα! Συγχαρητήρια και για τη θέση εργασίας σου!!! Χάρηκα πολύ που τα κατάφερες!! Πολλά φιλιά!

    Like

  4. Pingback: Βήμα-βήμα: μπούστο με την τεχνική paper mache (μέρος δεύτερο) | Πρόβατο με κασκόλ

Leave a Reply

